۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

نظریه حسی و جایزه نوبل!

یه مدتی هست که مد شده در فیس بوک، سوال می‌پرسند و بقیه هم یکی از گزینه‌ها رو انتخاب می‌کنند. نتیجه یکی از این سوال‌ها برام جالب بود. پرسیده شده بود که بهترین بوی دنیا چیه؟ و «بوی خاکی که بعد از نم نم برون بلند می‌شه» بیشترین رای رو آورده بود. همینطوری به ذهنم رسید که می‌تونه دلیلش این باشه که یک جورایی همه از گل درست شدیم. احتمالا اون موقع که سرشتمون داشته شکل می‌گرفته بوی نم نم بارون و خاک همه جا پر بوده. دلیل علمی که نیست، همینجوری فقط حسیه. مثلا من عاشق لوبیا پلو هستم، مامان من هم وقتی من رو حامله بوده ویار لوبیا پلو داشته! دوست من عاشق آب غوره هست، مامانش هم سر اون ویار آب غوره داشته. حالا نمی‌دونم می‌شه به صورت علمی ثابت کرد که این علایق و ویار مامان‌ها به هم ربط دارند یا نه. شاید اگه این نظریه ثابت بشه، یه جورایی هم بشه ثابت کرد دلیل علاقه اکثر مردم به بوی خاک بارون خورده هم می‌تونه همون ابتدای آفرینش باشه! این‌ها رو نوشتم اگه هزار سال دیگه همچین نظریه‌ای اثبات شد، یه جایزه نوبل هم به من بدهند که یکی از نواده گانم بره و جایزه رو تحویل بگیره، خوش به حال اون نواده، چه پولدار می‌شه!!!!!

۳ نظر:

  1. مریمی حالا چرا میخواهی‌ صبر کنی‌ تا نوادگانت پولشو بگیرن، خودت اثباتش کن، کیف پولاشو ببر، اگه دوست دهتی میتونی‌ شدیهتو رو‌ها با دوستات تقسیمش کنی‌. ولی‌ کلا موضوع تحقیقاتی‌ جالبی‌ میتون باشه! حداقل می‌شه یه مقاله ازتوش در اورد. به نظر من می‌شه از یکسری موش آزمایشگاهی استفاده کرد که در زمان بارداری فقط یه رژیم غذایی میخورن، بعد می‌شه تست کرد آیا بچه‌هاشون اگه در برابر غذاهای گوناگون قرار بگیرن آیا همون رژیم مامانشون و دنبال می‌کنن!!! مریمی، فکر کنم باید یه کرد از پول نوبلتو هم به من بعدی ها!!!!

    پاسخحذف
  2. من یه جستجوی سریع کردم اما به نتیجه ای نرسیدم. فکر کنم برای جستجوی کلمات از معادل های مناسبی استفاده نکرده بودم. به هر حال تقریبا مطمئن هستم در این مورد به مقدار زیادی تحقیق انجام شده (هر چند که من موفق نشدم پیدا کنم).

    پاسخحذف
  3. من هم که نگاه کردم چیز خاصی‌ در این زمینه ندیدم، ولی‌ به قول معروف شاید کلمات کلیدی خوب نبوده! حالا اگه هر کی‌ مطلبی دید در این زمینه لطفا به اشتراک بگذارد.

    پاسخحذف