۱۳۸۷ بهمن ۲۴, پنجشنبه

در راه ...

دوباره کدام شاخه کدام درخت، سرزده در زمستان شکوفه کرد،
که چنین بی‌ تاب شدم.
دوباره کدام قاصدک به آسمان رسید،
که پرندگان چنین می خوانند.
دوباره کدام دخترک چهارده ساله بی‌ پروا عاشق شد،
که پروانه ها چنین در هوا می رقصند.
دوباره کدام پسرک پانزده ساله از مدرسه فرار کرد،
که علفهای آن دورها زیر نور آفتاب چنین می درخشند.
دوباره کدام مادر کودکش را در آغوش کشید،
که خورشید چنان مادرانه به زمین می تابد.
دوباره صدای قدمهای چه کسی‌ می‌‌آید،
که دلتنگ شدم.
از حیرانیم کم می شود،
شاید،
وقتی‌ به آن ساختمان بلند برسم.

۹ نظر:

  1. "دوباره صدای قدمهای چه کسی‌ می‌‌آید،
    که دلتنگ شدم."
    دوستش داشتم خيلي ...

    پاسخحذف
  2. زیبا بود
    بی اختیار یاد فروغ افتادم
    در پناه مهر مانید

    پاسخحذف
  3. مرسی که سر زدی زیبا بود

    آپم

    پاسخحذف
  4. يه بار خوندنش كافي نبود 3 باري خوندم خيلي قشنگ بود.ولي من نفهميدم اون ساختمون بلند چيه! اول فكر كردم دانشكده فني هست ولي چون از حيرانيت كم مي شه وقتي بهش برسي پس پس بايد الان پيشت باشه پس چيه مي تونه دانشكده اونجا باشه ولي نه شايد پيشت هم نباشه شايد خونه رو مي گي شايد برج آزادي شايدم كعبه شايدم خونمونه خلاصه بهم بگو كلي ذهنم مشغول شد مريمي من هنوزم عاشق داستاناي كاراگاهيمااااا...

    پاسخحذف
  5. خانه ای جدید در آمریکا منتشر شد .......دفتر اول شعرهای ریچارد براتیگان" خانه ای جدید در آمریکا" شامل ده دفتر از شعرهای این شاعر آمریکایی با ترجمه ی محسن بوالحسنی و سیناکمال آبادی توسط نشر رسش منتشر شد.

    پاسخحذف
  6. خوندمش بالاخره مریمی
    خیلی قشنگ بود اما همش نفهمیدم کلی سوال دارم

    پاسخحذف
  7. !!So beautiful
    I liked it so .. much

    پاسخحذف