۱۳۸۷ دی ۱, یکشنبه

قالو بلی

معمولا یکی‌ از بحث‌های داغ جمعهای دخترانه و زنانه، درد زایمان و راه‌های مختلف به دنیا آوردن بچه است و معمولا تمام این بحث‌ها ختم می شود به آه و ناله و فغان و این سوال مهم که :
"چرا خداوند زندگی‌ مردان را اینگونه در آسایش و راحتی و بی‌ دردی قرار داده است و چرا زنان فقط به خاطر زن بودنشان علاوه بر تحمل تمام دردهای مشترک بشری، باید اینهمه درد را تحمل کنند؟"
در یکی‌ از همین بحث‌های داغ بود که دوستی‌ جمله‌ای گفت که از عمق معنای آن جمله هنوز هم در حیرتم. جوابی به این زیبایی‌ و پر معنایی تا به حال نشنیده بودم. آن جمله این بود:
"خداوند اگر درد زایمان را برای مردان قرار می داد، نسل بشر منقرض می شد."
.
.
.
پیش خودم فکر کردم روزی که بشر به خليفة اللهي خداوند روی زمین "قالو بلی" گفت، زنان به درد آفرینش هم "قلو بلی" گفتند و مردان امتناع کردند.

۸ نظر:

  1. اوه اوه
    با کی بودی!؟
    (شکلک یک فرمانده طالبان در حال حاملگی)

    پاسخحذف
  2. البته هستند کسانی که در این میان از گزینه‌ی «فرزندخواندگی» صحبت می‌کنند!

    پاسخحذف
  3. vaghean ma khanumha ye chize digari hastim

    پاسخحذف
  4. من كه واقعا هرگز دلم نميخواست مرد بودم.

    پاسخحذف
  5. اول كه تيتر رو ديم فكر كردم دستور يه غذاست!

    پاسخحذف